Δευτέρα 16 Απριλίου 2018

ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΗΣ ΠΔΕ ΚΡΗΤΗΣ

2ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ: Σχέσεις και Προοπτικές ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Α/  ΕΙΣΗΓΗΣΗ σε ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ του 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου με θέμα: «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ: ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ» 
Β/ ΕΙΣΗΓΗΣΗ σε ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ του 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου με θέμα: «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ: ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ» 

ΠΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ


Α/  ΕΙΣΗΓΗΣΗ σε ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ του 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου με θέμα: «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ: ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ» 
ΑΙΘΟΥΣΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ – «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ»
Θεματικός Άξονας
05. Μουσειακή Εκπαίδευση
Είδος
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
ΩΡΑ:
16.30 -18.30
Η Μουσειακή πολιτιστική κληρονομιά στην τάξη μας: από την επίσκεψη στο Μουσείο στην ψηφιακή αξιοποίηση του πολιτισμικού υλικού
Εισηγητής -τρια
Μακρή Δήμητρα
 Περίληψη εργαστηρίου:
Πολλοί μαθητές μπορούν να θεωρήσουν μια επίσκεψη στο μουσείο συναρπαστική - ειδικά αν είναι η πρώτη τους εμπειρία. Για να γίνει αυτό εφικτό ένας προσεκτικός σχεδιασμός και μια κατάλληλη υποστήριξη των μαθητών είναι απαραίτητες προϋποθέσεις πριν, κατά και μετά την επίσκεψη (βιωματική ή εικονική) έτσι ώστε να αξιοποιηθεί με τον καλύτερο τρόπο η μουσειακή πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας και της Ευρώπης γενικότερα.
Με βάση τα παραπάνω, ο στόχος του παρόντος εργαστηρίου είναι τριπλός: (α) ο προβληματισμός για το πώς στήνεται μια πετυχημένη εκπαιδευτική επίσκεψη στο μουσείο πριν, κατά και μετά την επίσκεψη ή αντίθετα μια επίσκεψη του Μουσείου στο σχολείο χάρη σε μια μουσειοσκευή, (β) η αξιοποίηση των εικονικών περιηγήσεων σε γνωστά μουσεία ή/και μνημεία πολιτισμικής κληρονομιάς, μέσα από σύντομες ενδεικτικές προσεγγίσεις μαθημάτων, (γ) η ψηφιακή αξιοποίηση του υλικού που συγκεντρώθηκε για την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς μέσα από ιστότοπους και online εφαρμογές, όπως για παράδειγμα, οι εκπαιδευτικές πύλες και συλλογές του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, τα projects  Google Arts & Culture, Europeana, Υougoculture και το Rilkmuseum με την εφαρμογή του Rijkstudio.  
Λέξεις-κλειδιά: Μουσειακή  πολιτιστική κληρονομιά, εικονική περιήγηση, ψηφιακή αξιοποίηση.
Β/ ΕΙΣΗΓΗΣΗ σε ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ του 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου με θέμα: «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ: ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ»  
ΑΙΘΟΥΣΑ
Γ3 - ΑΡΙΑΔΝΗ
Θεματικός Άξονας
04. Αξιοποίηση της Τέχνης ως εκπαιδευτικού εργαλείου
05. Μουσειακή Εκπαίδευση
Είδος
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Προεδρείο:
Καλουδιώτη Μαρία
Κωστάκη Μαρία, Λέριος Νικόλαος, Νιράκη Ευτυχία, Παπαδάκης Μανόλης
ΩΡΑ:
19.45-21.00
Το «χρήμα» μέσα από τις συλλογές του επιγραφικού και Νομισματικού Μουσείου: Χρήσιμος οδηγός επίσκεψης για εκπαιδευτικούς κλάδου Οικονομίας
Εισηγητής -τρια
Μακρή Δήμητρα
Περίληψη προφορικής ανακοίνωσης:

Το χρήμα, βασικό μέσο συναλλαγής, αποτελεί διδακτικό αντικείμενο του μαθήματος της Οικ. Οικονομίας στο Γυμνάσιο και των Οικονομικών μαθημάτων του Λυκείου. Μία επίσκεψη στο Επιγραφικό και Νομισματικό Μουσείο της πόλης των Αθηνών, μπορεί να συμπληρώσει και να διευρύνει τις απαραίτητες για τα μαθήματα γνώσεις, ενώ παράλληλα μπορεί να εξάψει τη φαντασία των μαθητών/-τριών και να προκαλέσει ευχάριστα συναισθήματα. Σκοπός της παρούσας εισήγησης είναι να παρουσιάσει έναν οδηγό προσέγγισης του Μουσείου, χρήσιμο για τους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να επισκεφτούν το Μουσείο, με σκοπό να αναδείξουν μέσω της μουσειακής αγωγής θεματικές σχετικά με τις συναλλαγές και τον ορισμό του χρήματος σύμφωνα με τις ανάγκες των ανωτέρω μαθημάτων.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου